×

Zdenek Rykr a továrna na čokoládu

Poznámka k okolnostem zveřejnění
Před 125 lety 26. října se narodil Zdenek Rykr, malíř mnoha stylů, „filosof a pracovník v reklamě, který patřil mezi ty všeumělce, kteří všechno umějí, čeho se dotknou“. Až na výjimky si úvody k výstavám psal sám, „a sice tak dobře, že žádný prostředník by mu nemohl lépe posloužiti“. Výstavy prý bývaly ještě zajímavější. Rykr neustále hledal formu a styl svého výtvarného vyjadřování a svými experimenty předběhl dobu. Tak třeba „z papíru, dřevíček, hadříků a mnoha jiných ingrediencí vytvořil (…) barevnou féerii, která má svůj rytmus obsahový i formální a která zachycuje dojem a okouzlení, jemuž podléháme třeba v Loretě nebo na Karlově. Jeho práce šíří kolem sebe podobnou atmosféru jako třeba revue Voskovce a Wericha, kde se bavíte nejen tím, co se předkládá, ale i pomyšlením na to, jak málo se asi autoři nudili, když komponovali.“ (Použité citace jsou z roku 1936 z únorového vydání Evy, Časopisu vzdělané ženy)

Žel během nacistické okupace 15. ledna ve svých nedožitých čtyřiceti letech Zdenek Rykr dobrovolně opustil svět. Do povědomí širší veřejnosti se dostal díky kunsthistorikům Jindřichu Chalupeckému a Vojtěchu Lahodovi. Letos by se Vojtěch Lahoda dožil 70 let. Je nám ctí a potěšením, že v roce dvojího jubilea můžeme oživit retrospektivu Zdenka Rykra doplněnou o komentáře, texty a díla, která se na původní výstavu v Národní galerii nevešly. Předkládaná výstava se udála již v roce 2016, její zveřejnění na artforgood.cz komplikovaly personální změny v NG a pořízení všech nezbytných souhlasů od majitelů uměleckých děl a reprodukcí. Předně děkujeme za vstřícnou spolupráci: Vojtěchu Lahodovi in memoriam, Evě Lahodové, tehdejší manažerce NG Marcele Strakové, tehdejší kurátorce NG Lence Pastyříkové, tehdejšímu řediteli Chotěbořského muzea Adamu Rosovi, grafikům Luboši Drtinovi, Tomáši Machkovi a Luďku Kubíkovi.

Reprodukce pro "nový život výstavy" Továrna na čokoládu laskavě poskytly: Národní galerie v Praze, Městské muzeum Chotěboři, Uměleckoprůmyslové museum v Praze, Galerie hlavního města Prahy, Galerie Středočeského kraje, Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem, Oblastní galerie v Liberci, Galerie moderního umění v Hradci Králové, Muzeum umění Olomouc, Galerie Benedikta Rejta v Lounech.
(V Praze 26. října 2025 Pavlína Bartoňová)

Národní galerie v Praze, Veletržní palác
27. května 2016 - 28. srpen 2016

autor koncepce Vojtěch Lahoda
kurátorka Lenka Pastyříková


Tvorba Zdenka Rykra (1900⁠–⁠1940) je přitažlivá záměrnou rezignací na jeden stylový modus. Malíř, dodneška stále poněkud zapomenutý, tvořil expresionisticky, realisticky, kubisticky, ale též v duchu novoklasicismu, smyslového realismu, neofauvismu, abstrakce, surrealismu, vytvářel koláže i asambláže, ale také plastiky a objekty. Byl současně konzervativní i avantgardní. Rykr přitahuje ale také oscilací mezi moderním uměním a reklamní činností. V roce 1921 začal vytvářet obaly a propagační letáky a plakáty pro Maršner-Orion, později Orion, jednoho z největších výrobců čokolády a cukrovinek v meziválečném Československu. Kultivovanost a nápaditost obalů čokolád Orion neměla ve své době obdoby stejně jako dlouhodobé působení umělce pro firmu Orion až do roku 1939. Rykrův „vynález“ čokoládové hvězdy Orion, provazcového písma nápisu Orion i motiv mouřenína na obalu slavné tyčinky Kofila svědčí o nevídaných schopnostech mladého umělce autodidakta. Čedok, Káva Kulík, německá automobilka Horch, Dr. Zátka, Škoda nebo Baťa pak byly dalšími společnostmi, na jejichž propagaci se Zdenek Rykr podílel.

Rykr byl zručný kreslíř a karikaturista, podílel se na tvorbě satirického časopisu Trn, psal fejetony, které si také často ilustroval, redigoval časopis Domov a svět. Byl nezvykle úspěšný jak v reklamě, tak i ve volné tvorbě, ale také jako výtvarný kritik a žurnalista. Již v roce 1921 vystavoval jako samouk a student se slavnými Tvrdošíjnými, ve 30. letech vystavoval v Paříži v Salónu Nadnezávislých. Výrazně podílel také na expozici Lázeňství v Československém pavilonu architekta Jaromíra Krejcara na Světové výstavě v Paříži 1937. K zajímavé a košaté tvorbě Zdenka Rykra se váže ale také silný osobní příběh komerčně úspěšného umělce, který byl v uměleckém provozu navzdory tomu outsiderem. Pod tlakem okupace Československa nacistickým Německem spáchal Rykr v roce 1940 sebevraždu. Výstava ve Veletržním paláci představí Rykrovu tvorbu v celé šíři a úplnosti. Znejasnění hranic mezi vysokým a nízkým a mezi jednotlivými stylovými tendencemi ukáže, že dílo Zdenka Rykra je stále aktuální.
 

Ve spolupráci: Regionální muzeum v Kolíně a organizace CEKUS Chotěboř, Městské muzeum

Hlavní partneři výstavy: Orion, Nestlé

Za podpory: Ministerstvo kultury ČR

Generální partner Národní galerie v Praze: Komerční banka

Partner výstavy: Národní filmový archiv, Ústav dějin umění AV ČR

Generální mediální partner: Česká televize

Hlavní dopravce: České dráhy

Mediální partneři výstavy: Týdeník ECHO, EXPRES FM

Mediální partneři: Český rozhlas, Art & Antiques, Flash Art, ArtMap, PRAGUEEVENTSCALENDAR, ART+, The Museum Channel, Art for Good nový život výstav

 

Plánek prohlídky

Soubory ke stažení



Zdenek Rykr

26. 10. 1900 - 15. 1. 1940

Zdenek Rykr je jedním z nejzajímavějších členů generace dvacátých let. Velkou pozornost vzbudil hned roku 1921 svými kubistickými obrazy, ale šel pak jinou cestou než ostatní v Čechách a zůstal téměř docela osamocen. Byl to velký malíř a velký intelekt a téměř jasnozřivě cítil vývoj moderního umění. Co všecko zkoušel v letech 1930-1940, se stalo plně srozumitelné teprve o deset a dvacet let později. Rehabilitoval 1930 význam impresionismu a inspiroval se orientální kaligrafií jako pařížská škola po roce 1945; spojoval v letech 1934 až 1935 asambláže s malbou jako Rauschenberg v padesátých letech a svými předměty montovanými ze zahozených věcí předjímal tehdy pop-art z roku 1960; začal 1936, deset let před Dubuffetem, s “uměním v surovém stavu” a roku 1939 se zajímal o čistý visuální účin obdobně, jak se to děje dnes v tzv. optical art. Dožil se však pouhých devětatřiceti let a jeho dílo zůstalo torsem. Po několika zlomkovitých vzpomínkových výstavách poskytla Liberecká Oblastní galerie první možnost, aby se vystavil přehled celého Rykrova díla. Dochází k tomu dvacet pět let po Rykrově smrti: takové jsou osudy moderního umění v Čechách.

Jindřich Chalupecký, 1965 
In: Katalog k výstavě, Zdenek Rykr Přehled díla 1900-1940, Oblastní Galerie v Liberci

 

1900

Narodil se 26. září v Chotěboři č. 488 na nádraží. V křestním listu je zaneseno jméno Zdenko Josef. Otec Otakar byl úředníkem severozápadní dráhy, matka Antonie dcerou c.k. zemského soudu. Rodina bydlela v budově chotěbořského nádraží.

1907

Rodina Rykrových se odstěhovala do Kolína.

1917

Rykr vystavoval ve výkladní skříni Šindelářova knihkupectví kresbu Promenáda na Kolínském náměstí, kterou údajně pobouřil kolínské spoluobčany, které karikoval.

1919

Rykr odmaturoval na reálném gymnasiu a neúspěšně se pokusil o přijetí na pražskou Akademii výtvarných umění. Do roku 1920 působil jako vychovatel syna hraběte Prokopa Lažanského v Chyši pod Krušnými horami. Vytvářil plakát pro kolínskou firmu SFK – Kolínská obuv je nejlepší (S. Feldmann Kolín). 

1920

Navrhoval plakáty pro německou automobilku Horch Werke AG a pro Kolínskou rafinerii petroleje. Byl výrazně ovlivněn výstavou Bohumila Kubišty. V Kolínském klubu mladých, kde působil vedle Černíka, Funkeho, Janíka nebo Václava Navrátila, vystavil 60 obrazů a 38 kreseb, převážně krajin, mimoto několik verzí Oplakávání Krista a Jidášova polibku. Rykr prochzí expresionistickým obdobím, klade velký důraz na barevné vyjádření, postupně začíná v jeho malbě převažovat Cézannův vliv a vliv kubismu, hlavně Bohumila Kubišty. Na podzim zahájil studium dějin umění a klasické archeologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Jako malíř byl autodidakt.

1921

Jako host vystavoval v Praze na III. výstavě Tvrdošíjných. Byl pokládán za jednu z předních osobností své generace. Grafická revue Veraikon mu věnovala zvláštní číslo (VII/9-12).  V té době však už Rykr kubismus opustil pro popisný realismus. Rykr souhlasil s dopisem od První české akciové společnosti továren na orientálské cukrovinky a čokoládu na Královských Vinohradech, dříve A. Maršner, aby zpracoval do konce roku 1921 návrhy reklamních předmětů a plakátů. Cestoval do Německa, byl oslněn výstavou Edvarda Muncha.

1923

Namaloval obrazy „barevného expresionismu s primitivní příchutí“ (J. Rambousek), o prázdninách realistické akvarely z Polabí a na podzim nostalgické, šerosvitně modelované krajiny.

1924

Složil doktorát z klasické archeologie. Vystavoval v Krasoumné jednotě v Praze. Cestoval do Paříže s malířem Oldřichem Kerhartem. Od roku 1924 jezdil takřka každý rok na jeden až dva měsíce do Paříže.

1925–1926

Odcestoval na Korsiku a podnikl cesty po Španělsku. Z cest posílal reportáže do Práva lidu s kresbami Kapitoly z cest.

1927

Maloval ženské figury v negližé v duchu smyslového realismu (obrazy nazvané Jiřina), publikoval reprodukce v časopise Domov a svět. Maloval motivy z Kolína (cukrovar, továrna) v duchu syrového realismu.

1928

Namaloval vrcholný obraz „hygienické“ malby Schodiště (Národní galerie v Praze). Spolupracoval s humoristickým měsíčníkem Trn.

1929

Jindřich Chalupecký charakterizoval Rykrovu tvorbu (1964): „Oprostí obraz na minimum, nejprve k puristickému stylismu, 1929 ještě dál k ukázněné malbě, odpovídající nejspíše tehdejší ‚nové věcnosti‘“. Na konci roku se opět vrací k smyslové „neofauvistické“ malbě. Firma Orion získává řadu ocenění za výrobky na Světové výstavě v Barceloně. Grand prix získala čokoláda Kofila s Rykrovým obalem. Cestuje do Německa.

1930

Od přísně stavěných obrazů z konce dvacátých let přechází k rychle črtané malbě, jež navazuje na tehdejší neofauvistickou tendenci a připomíná mnohdy orientální kaligrafii. Průběhem tohto údobí se struktura obrazu komplikuje, malba nabývá hutnosti a obsažnosti, obraz se zároveň zbavuje zbytků ilusivnosti. Tematickou základnou zůstává Rykrovi Praha a český venkov. Rykr se oženil se spisovatelkou Miladou Součkovou. Vytvořil jeden z nejpovedenějších plakátů Kursy rytmické gymnastiky pražské školy Jacques Dalcroze

1931

Výstava v Topičově salonu. Vrcholí neofauvismus, v některých případech ne vzdálený od dobového projevu Josefa Čapka.

1932

Rykr se Součkovou navštívili Mallorcu. Vystavoval v Topičově salónu a se Sdružením výtvarníků v Praze.

1933

Rykr se stal redaktorem časopisu firmy Orion Čokoládový svět. Maluje nejabstraktnější obrazy.

1934

Se ženou cestoval do Holandska a Belgie, pobýval také v Paříži. Na vlastní náklady uspořádal výstavu Pryč v paláci Dunaj ve Voršilské ulici. Namaloval symbolické a  tajemné obrazy Pryč!, Amor a Psyché, ale i surrealismem ovlivněné V docela nových domech.

1935

Manželé navštívili Řecko. Začala spolupráce se značkou Baťa, která vedla k založení umělecké galerie ve Zlíně. Na Světové výstavě v Bruselu Rykr výtvarně zpracoval expozici společnosti Orion v Československém pavilónu. Řada čokolád firmy s Rykrovými obaly zde získala Zlaté ceny.

1936

Přestával dělat asambláže a vrací se plně k malbě. Vystavoval v Topičově salónu. Vytváří propagační plakáty pro rozvoj turistiky v Československu pro ministerstvo obchodu.

1937

Svoji retrospektivní výstavu v Krasoumné jednotě v Praze uzavírá souborem symbolických obrazových komposic inspirovaných převážně českým venkovem. V červnu byl v Paříži při instalaci firmy Orion a části turistiky československého pavilónu na světové výstavě. Stal se členem Salonu Nadnezávislých (Les Surindépendants) a na podzim v něm v Paříži vystavoval. Maluje obrazy venkovského mýtu a první obrazy s historizujícím prostředím (Interiér, Město).

1938

Výstava v Galerie l’Equipe v Paříži spolu s Maurice Estèvem, Fedorem Loevensteinem, Alfredem Pellanem a Gezou Szobelem. Navštěvuje Londýn, Vídeň a Budapešť. Dává výpověď Orionu a následně podepisuje smlouvu s trvalým úvazkem od 1. ledna 1939. Na národní katastrofu ragoval velkým souborem symolických obrazů a kreseb s elegickými a náboženskými náměty.

1939

Od tematicky a symbolicky náročné tvorby let 1936-1939 se odvrátil v linorytech, jimiž doprovodil básnickou skladbu svojí ženy Milady Součkové Mluvící pásmo, ke kompozicím z barevných ploch, cílícím k čistému optickému působení. Stal se členem správní rady firmy PIRAS a.s. (Propagační, Insertní, Reklamní a Nakladatelská Akciová Společnost), později ředitelem. Vytváří cyklus Elegie a obrazy Koupelna (Žena v koupelně).

1940

Vytvořil poslední kresbu z cyklu Koupelna. 15. ledna ve čtvrt na dvanáct spáchal Zdenek Rykr sebevraždu na železniční trati pod Barrandovem v Praze. Pohřeb se udál 20. ledna ve strašnickém krematoriu. Urna s popelem je uložena na Vinohradském hřbitově odd. XLIII, č. hrobu 252.


 

Výstavy



Dostávám se k takové svobodě, že není materiálu, který bych nemohl využitkovat, teprve teď se stávám výtvarníkem v pravém smyslu, tj. člověkem, který vytváří skutečně nové věci

Národní galerie v Praze Veletržní palác

27. května 2016 - 28. září 2016

Tvorba Zdenka Rykra je přitažlivá záměrnou rezignací na jeden stylový modus. Malíř, dodneška stále poněkud zapomenutý, tvořil expresionisticky, realisticky, kubisticky, ale též v duchu novoklasicismu, smyslového realismu, neofauvismu, abstrakce, surrealismu, vytvářel koláže i asambláže, ale také plastiky a objekty. Byl současně konzervativní i avantgardní. Rykr přitahuje ale také oscilací mezi mo… více

Panorama I Vstoupit
dilo

1900

dilo

1906

dilo

1919

dilo

1920

dilo

1921

dilo

1922

dilo

1924

dilo

1924

dilo

1925

dilo

1926

dilo

1927

dilo

1928

dilo

1929

dilo

1929

dilo

1930

dilo

1932

dilo

1933

dilo

1935

dilo

1936

dilo

1937

dilo

1938

dilo

1939

dilo

1939

dilo

1940

dilo

1940

Panorama II Vstoupit
dilo

Zdenek Rykr a Továrna na čokoládu

dilo

Zdenek Rykr and the Chocolate Factory

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Balicí papír, 20. a 30. léta

dilo

Zdenek Rykr
Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Balicí papír, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Balicí papír, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Balicí papír, 20. a 30. léta

dilo

Balicí papír, 20. a 30. léta

Panorama III Vstoupit
dilo

Co neviděl Karlík a co uvidíte vy

dilo

Pryč!, 1934

dilo

Kolínská rafinerie petroleje. Auto – benzin, olej, tuk, 1920

dilo

Kolínská rafinerie petroleje. Benzin, petrolej, nafta, 1920

dilo

V. karneval: Krásné Španělsko, 1927

dilo

Všestudentské květnové slavnosti, 1927

dilo

Vlastní podobizna, 1922

Panorama IV Vstoupit
dilo

Chyše

dilo

Chyše (Zátiší), 1920

dilo

Krajina, 1920

dilo

Krajina u Chyše (s telegrafním sloupem), 1920

dilo

Autoportrét, 1916

dilo

Navečer, 1919

dilo

Krajina s červenou cestou, 1920

dilo

Vlastní podobizna se štětcem a paletou, 1920

dilo

Zátiší s lahví a karafou, 1920

dilo

Zátiší s citronem, 1920

dilo

Podobizna Jaromíra Funkeho, 1920

dilo

Podobizna muže, 1920

dilo

Jaromír Funke

dilo

Hlava, 1922

dilo

Bez názvu, 1923

dilo

Bez názvu, 1923

dilo

Kubistický akt od Zdenka Rykra (pohled zepředu), 1922

dilo

Kubistická figura s tyčí od Zdenka Rykra, 1922

dilo

Bez názvu, 1923

dilo

vitrína 1A

dilo

vitrína 1B

dilo

Hugo Sonnenschein, 1919

Panorama V Vstoupit
dilo

Kolín

dilo

Městský ostrov, 1926

dilo

Tovární čtvrť u nádraží, 1926

dilo

Náměstí s Husovým pomníkem, 1926

dilo

Starý židovský hřbitov, 1926

dilo

Vnitřek kostela sv. Bartoloměje, 1926

dilo

Pohled na Zálabí od nádraží, 1926

dilo

Polabí, 1926

dilo

Cihelny u Kolína, 1926

dilo

Regulace Labe, 1926

dilo

Les v Polabí, 1922

dilo

Krajina, 1921

dilo

Krajina, 1927

dilo

Stromořadí, 1931

dilo

Krajina, 1925-1926

dilo

Železniční most, kolem 1923

dilo

Továrna, 1927

dilo

Kandelábr, 1929

dilo

1922–1924 Kubismy a realismy

dilo

Podobizna Jarmily Svaté v klobouku, 1921

dilo

Podobizna Jarmily Svaté, 1922

dilo

Rybáři (Tři postavy), 1920

dilo

Zátiší s lahví

dilo

Dívka s cigaretou, 1922

dilo

Řezání dříví, 1919

dilo

Zdenek Rykr
Postava, 1919

dilo

JyA, 1919

dilo

Tod, 1920

Panorama VI Vstoupit
dilo

Tvrdošíjní a hosté 1921

dilo

Schodiště, 1928

dilo

bez názvu, nedatováno

dilo

bez názvu, nedatováno

dilo

bez názvu, nedatováno

dilo

bez názvu, nedatováno

dilo

bez názvu, nedatováno

dilo

bez názvu, nedatováno

dilo

bez názvu, nedatováno

dilo

bez názvu, nedatováno

dilo

Portrét mladé ženy v klobouku, 1920-1921

dilo

Krajina se zajícem, 1934

dilo

Vesnice v únoru (Kaštany), 1932

dilo

Neklidná kompozice, 1932

dilo

Kompozice s květy (Ráno v červnu), 30. léta

dilo

Únorové slunce nad malým městem, 1933

dilo

Slunce v mrazivém dni, 1932-1933

Panorama VII Vstoupit
dilo

Španělsko, Mallorca a Korsika: Místa osudu

dilo

Březnová ulice, 1931

dilo

Krajina na Mallorce, 1932

dilo

Vesnice, 1932

Panorama VIII Vstoupit
dilo

Vesnická scéna, 1936

dilo

Interiér, 1937

dilo

Z českého venkova, 1936

dilo

Horečka malby

dilo

Orient 1935 – Rhodos

dilo

Z Řecka, 1935

dilo

Orient, 1935

dilo

Orient, 1935

dilo

Orient (Červená růže), 1935

dilo

Orient (starý název Z Řecka - Kompozice s oblázkem), 1935

dilo

Orient (starý název Z Řecka), 1935

dilo

Orient (starý název Z Řecka - Barevné oblázky)

dilo

Orient (Oblázky), 1935

dilo

Orient

Panorama IX Vstoupit
dilo

Mlýn ze Španěl, 1926

dilo

Hilarova Romeo a Julie v Národním divadle

dilo

Návrh scény domu s lodžií k Shakespearově Romeu a Julii, 1924

dilo

Divadlo

dilo

Návrhy scény ke hře Roberta Waltera Velké umění babické (Smrt Sokratova), 1928

dilo

Návrhy scény ke hře Daria Nicodemiho Stín, 1931

dilo

vitrína 2A

dilo

vitrína 2B

Panorama X Vstoupit
dilo

Čistota divadla

dilo

Scéna se stanem Holofernovým k nerealizované hře F. Hebbela Judita, 1936

dilo

vitrína 3A

dilo

vitrína 3B

dilo

Trn a žurnalistická kresba

dilo

Obálka Trnu, 15.1.1928

dilo

Horečka periferie, 1925

dilo

Nové pražské mosty, Národní osvobození, 19.2.1928

dilo

Výstava, 1927

dilo

Praha, České slovo, 23.11.1928

dilo

Tonda Svízel ... Vám, Vám narodil se, A Zet, 27.11.1928

dilo

Špatné svědomí Z. Rykra

dilo

Z cesty na Kanárské ostrovy

dilo

Periferie

dilo

Rekonstrukce nezachovaných plastik Zdenka Rykra, 2016

dilo

Figury z cyklu Venkov, asambláže, pálená hlína, 1936

dilo

Skla, asambláže a kresby s venkovskými motivy, 1936

dilo

Monstrance a relikviáře, 1936

dilo

Z venkova, 1936

dilo

Z venkova (současný stav), 1936

Panorama XI Vstoupit
dilo

Továrna na čokoládu Orion

dilo

Pověření Zdenka Rykra továrnou na čokoládu, 1921

dilo

Zakladatel čokoládovny František Maršner

dilo

První česká akciová společnost továren na orientálské cukrovinky a čokoládu A. Maršner

dilo

Orion Vinohrady

dilo

Historie značky Orion

dilo

Zdenek Rykr a Orion

dilo

Časopis Čokoládový svět 1, 1933

dilo

Časopis Čokoládový svět 2, 1934

dilo

Časopis Čokoládový svět 2 (Velikonoční obchod), 1934

dilo

Časopis Čokoládový svět 2 (Němý prodavač), 1934

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 1920s and 1930s

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal bonbonů Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obaly čokolád Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Obal čokolády Orion, 20. a 30. léta

dilo

Plakát a reklama

dilo

Kursy rytmické gymnastiky pražské školy Jacquese Dalcroze, 1932

dilo

Návrh plakátu pro automobilku Horch, 1920–1921

dilo

Návrh plakátu pro automobilku Horch, 1920-1921

dilo

Návrh plakátu pro automobilku Horch, 1920-1921

dilo

Tři návrhy plakátu pro automobilku Horch, 2020-2021

dilo

vitrína 4A

dilo

Poutač HIAWATA PALABA, cca 1935

dilo

Zdenek Rykr
VITRINA_PANO_12 - zostreni.JPG

dilo

Poutač RADIO PALABA, cca 1937

dilo

Obal na baterie Palaba, 1936-1938

dilo

Obal na baterie Palaba, 1936–1938

dilo

Obal na baterie Palaba, 1936–1938

dilo

Obal na baterie Palaba, 1936–1938

dilo

Reklamní poutač pro firmu Palaba, 1936–1938

Panorama XII Vstoupit
dilo

Obaly HIAWATA PALABA, HORUS PALABA a ZLATÁ PALABA, cca 1935

dilo

Obaly HIAWATA PALABA, HORUS PALABA a ZLATÁ PALABA, cca 1935

dilo

Excelsior Palaba. Dokonalá baterie, cca 1935

dilo

Karmelitka, 1935

dilo

Kulíkova káva, káva našich babiček, 1930

dilo

Praha – město umění, 1937

dilo

Praha, 1937

dilo

Praha – Řím severu. Československo, 1937

dilo

Praha, 1926

Panorama XIII Vstoupit
dilo

Rekonstrukce nezachovaných objektů Zdenka Rykra, 2016

dilo

Sláva, 1934

dilo

1933–1935 Abstrakce, surrealismus, symbolický realismus, asambláže, objekty

dilo

Holandsko II, 1934

dilo

Holandsko VI, 1934

dilo

Holandsko I, 1934

dilo

Holandsko III, 1934

dilo

Holandsko IV, 1934

dilo

Holandsko VI, 1934

Panorama XIV Vstoupit
dilo

Chalupeckého skupina

dilo

Bechyně: Kostelní, 1933

dilo

Bechyně: Rytířský motiv, 1933

dilo

Španělsko, 1933

dilo

Rytíři 1937–1939

dilo

Rytíř a dáma, 1937–1938

dilo

Dáma v okně (Praha), 1938

dilo

Den a noc, 1937–1938

dilo

Rytíř, žena a smrt, 1938

Panorama XV Vstoupit
dilo

Rytíř, 1939

dilo

Les Surindépendlants v Paříži 1936–1938

dilo

Kompozice se svícnem, 1937

dilo

Kompozice, 1937

dilo

Rytíř a drak (Kompozice s drakem), 1937

dilo

Elegie, 1939

dilo

Kompozice (Dvě figury a oko), 1938

dilo

Kompozice (Netvor rytíř – drak), 1939

dilo

Rytíř a drak, 1937

Panorama XVI Vstoupit
dilo

Mýtus venkova

dilo

Dvě ženy, 1936

dilo

Koně, 1936

dilo

Z venkova, 1936

dilo

Kohouti, 1936

dilo

Kovárna, 1936

dilo

Venkovská scéna (Na dvorku), 1936

dilo

Skla, 1936

dilo

Sklo (Čechy, Ptáci), 1936

dilo

Sklo (Čechy, Kostelní domy a figury), 1936

dilo

Sklo (Čechy, Tři postavy a žitný klas, 1936

dilo

Sklo (Tři figury a domy), 1936

dilo

Sklo (Čechy, Zvíře pod stromem), 1936

dilo

Sklo (Čechy, Černé postavy), 1936

dilo

Český venkov

dilo

Krávy, 1936

dilo

Polní nářadí, 1936

Panorama XVII Vstoupit
dilo

Elegie 1938–1939

dilo

Kalvárie, 1938

dilo

Smutný obraz, 1939

dilo

Obraz (Elegie, Náhrobek), 1939

dilo

Obraz (Elegie V), 1939

dilo

Obraz (Náhrobek), 1939

dilo

Obraz (Náhrobek), 1939

Panorama XVIII Vstoupit
dilo

Mluvící pásmo

dilo

Mluvící pásmo 1, 1939

dilo

Mluvící pásmo 2, 1939

dilo

Mluvící pásmo 3, 1939

dilo

Mluvící pásmo 4, 1939

dilo

Mluvící pásmo 5, 1939

dilo

Mluvící pásmo 6, 1939

dilo

Mluvící pásmo 7, 1939

dilo

Mluvící pásmo 8, 1939

dilo

Koupelna

dilo

Kompozice, 1940

dilo

Žena s míčem, 1939

dilo

Kompozice, 1939

dilo

Kompozice, 1939

dilo

Kompozice, 1939

dilo

Kompozice, 1939

dilo

Kompozice, 1939

dilo

Kompozice, 1939

dilo

Žena s míčem, 1939

dilo

Kompozice se sítí, 1939

dilo

Žena v koupelně, 1939

dilo

Žena v koupelně, 1940

dilo

Žena v koupelně, 1939

dilo

Koupelna (Poslední obraz), 1940

dilo

Žena v koupelně, 1939

dilo

Kompozice, 1939

dilo

Kompozice s umyvadlem a sklenicí, 1939

Podrobné vyhledávání

Podrobné vyhledávání a filtrace

Datum vzniku
Loading...

Načítá se velký objem umění, prosím o chvíli strpení.

Loading...
Loading...